Pod niebem

Ilustracja 10 Panorama Tatr z Rusinowej Polany Rysy po prawej

Ilustracja 10. Tatry – Panorama Tatr z Rusinowej Polany z widokiem na Rysy po prawej.

Tatrzańskie obrazy

Rozdział II – Tatry moje

Pod niebem
Z inspiracji wierszem Kazimierza Wierzyńskiego pt. „Na łące”

On wstrzymał nasze kroki.
Kazał podziwiać granie:
– „Stój! Zaraz coś się stanie”.

Od strony skalnej ściany
już tylko zapach siarki:
– Nieruchomieją piargi.

U podnóża Kościółka*
na słońcem zlanej płycie:
– Doceniam piękne życie.

Podziwiam ostre szczyty
na tle Twojego nieba.
– Więcej już mi nie trzeba.

Bydgoszcz, 24 lutego 2021 r.,

© Wojciech Majkowski

Milton Ha
Milton Ha

……………………………………………………….

Na łące

Leżę na łące,
Nikogo nie ma: ja i słońce.

Ciszą nabrzmiałą i wezbraną
Napływa myśl:
– To pachnie siano.

Wiatr ciągnie po trawach z szelestem,
A u góry
Siostry moje, białe chmury,
Wędrują na wschód.

Czy nie za wiele mi, że jestem?

Kazimierz Wierzyński

Dodaj komentarz